بهترین فروشگاه پت بسته بندی🔥🔥+(شماره تلفن و ادرس)

مهم ترین ویژگی های ظروف پت بسته بندی چیست؟

امروزه ظروف پت بسته بندی به دلیل ویژگی های بسیار خوب و اهمیت آنها برای حفظ محیط زیست کاربرد گسترده ای دارند. نکته مهمی که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را نسبت به گسترش هر چه بیشتر این ظروف ترغیب کرده است، قابل بازیافت بودن آنها است. در این مقاله به توضیح ویژگی های ظروف پت بسته بندی و اهمیت استفاده از آنها می پردازیم، کاربردها و خواص PET را بررسی می کنیم و درباره قیمت و خرید این ظروف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

ظروف پت بسته بندی چيست؟ چرا به ظروف پت بسته بندی نیاز داریم؟

ظروف پت بسته بندی شامل ظروفی هستند که با استفاده از یک ماده پر کاربرد به نام پلی اتیلن ترفتالات (پت یا PET) تولید می شوند. استفاده از این ماده در ساخت ظروف بسته بندی اهمیت زیادی داشته چرا که مزایای زیادی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد. در ادامه به توضیح کامل ویژگی های PET می پردازیم:

پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردها و خواص PET چیست؟

پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) معروف ترین پلیمر ترموپلاستیک بوده که نام تجاری آن در صنعت نساجی “پلی استر” است. پت یک پلاستیک طبیعی شفاف و نیمه کریستالی است که به طور گسترده به عنوان الیاف برای پوشاک استفاده می شود. همچنین به عنوان یک مانع رطوبت موثر با کاربرد گسترده در بطری و بسته بندی (که در این موارد به عنوان PET یا “رزین PET” شناخته می شود) مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این به عنوان یک پلاستیک مهندسی زمانی که با مواد دیگری مانند فیبر شیشه یا نانولوله های کربنی ترکیب می شود تا استحکام مواد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به کار گرفته می شود.

مهم ترین ویژگی های ظروف پت بسته بندی چیست؟

PET اولین بار در دهه 1940 توسط شیمیدانان DuPont که به دنبال توسعه مواد پلیمری برای استفاده به عنوان الیاف نساجی بودند، پلیمریزه شد. این ماده از ترکیب اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تولید می شود. پت حتی بدون مواد افزودنی برای افزایش استحکام به دلیل وزن سبک خود همچنان استحکام بالایی دارد. این بدان معناست که مواد کمتری برای استفاده هایی مانند فیلم پلاستیکی برای بسته بندی مورد نیاز است. این بدان معناست که هنگام استفاده از بسته بندی PET، سوخت کمتری برای حمل و نقل مورد نیاز است. علاوه بر این، اگرچه این ماده مبتنی بر نفت است، تقریبا 40 درصد از انرژی در داخل ذخیره می شود و پس از بازیافت برای بار دوم در دسترس است. این ویژگی ها باعث شده تا پت به عنوان یک ماده بسیار پایدار با مشخصات زیست محیطی مثبت شناخته شود.

ویژگی های پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) چیست؟ |کاربردها و خواص PET

برخی از مهمترین خواص پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) که منجر به استفاده از آن در ساخت ظروف پت بسته بندی شده است عبارتند از:

1-مقاومت شیمیایی: PET با آب یا غذا واکنش نمی دهد که یکی از دلایل استفاده از آن برای بسته بندی های مصرفی است.
2-نسبت قدرت به وزن: PET به دلیل سبک بودن آن بسیار قوی است.
3-نشکن: PET نمی شکند. این باعث می شود که جایگزینی عالی برای شیشه به عنوان ظرف باشد.
4-قابلیت انتقال: PET به طور طبیعی شفاف است.

آیا ظروف پت بسته بندی قابل بازیافت هستند؟

پلی اتیلن ترفتالات ترموپلاستیک است. مواد ترموپلاستیک در نقطه ذوبشان به مایع تبدیل می شوند (تقریبا 260 درجه سانتیگراد در مورد PET). یکی از ویژگی های مفید در مورد ترموپلاستیک ها این است که می توان آنها را تا نقطه ذوبشان گرم کرد، سرد کرد و مجددا بدون تخریب قابل توجه دوباره گرم کرد. این ویژگی باعث می شود که این مواد گزینه مناسبی برای بازیافت و استفاده مجدد در مقایسه با دیگر پلاستیک ها باشند.

چرا پلی اتیلن ترفتالات (PETE یا PET) کاربرد زیادی دارد؟

ویژگی هایی که پت را منحصر به فرد می کند عبارتند از: نشکن بودن، نسبت استحکام به وزن بسیار بالا و عدم واکنش به غذا و آب. این خواص و همچنین دسترس بودن گسترده و قیمت پایین باعث می شود که به طور گسترده برای بسته بندی مواد مصرفی استفاده شود.

کاربردها و خواص PET

انواع مختلف PET چیست؟

پلی اتیلن ترفتالات هم به عنوان هموپلیمر و هم به عنوان محصولی که توسط کوپلیمرها اصلاح شده است موجود است. هنگامی که برای منسوجات استفاده می شود به آن “پلی استر” می گویند. هنگامی که برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود، به طور کلی “PET” یا “رزین PET” نامیده می شود.

انواع پت بسته بندی

مشخصات فیزیکی ظروف پت چیست؟ ویژگی های ظروف پت بسته بندی چیست؟

ویژگی های ظروف پت بسته بندی به علت ماده پت است. پت در حالت عادی رزین بسیار انعطاف پذیر، بی رنگ و نیمه کریستالی است و بر اساس نحوه پردازش ممکن است نیمه سفت و سخت باشد. پایداری ابعادی خوب، مقاومت در برابر رطوبت، ضربه، الکل ها و حلال ها از دیگر مشخصات آن است. برخی از مهم ترین ویژگی های آن عبارتند از: مقاومت در برابر آب، نسبت استحکام به وزن بالا، نشکن بودن (مثل بسته بندی شیشه ای نمی شکند) و در دسترس بودن گسترده آن به عنوان یک پلاستیک اقتصادی و قابل بازیافت.

مزایای پلی اتیلن ترفتالات چیست؟

  •  ارزان و قابل دسترس میباشد
  •  استحکام به وزن بالایی دارد.
  • در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد
  • در برابر مواد آلی و اب دوام شیمیایی بهتری  دارد (زیست تخریب پذیر نیست که بسته به دیدگاه شما و استفاده مورد نظرتا ن خوب است).
  • خاصیت نشکن دارد(بر عکس بسته بندی شیشه ای است)
  • قابلیت بازیافت دارد. (می توان آن را با انجام یک سری فرآیندهای شستشو مورد استفاده مجدد قرار داد یا به مواد اولیه تشکیل دهنده آن تجزیه کرد و سپس به رزین اصلی تبدیل کرد).
  • بسیار شفاف است.

معایب پلی اتیلن ترفتالات چیست؟

  • تا حدودی در برابر اکسیداسیون حساس است (به عنوان مثال معمولا برای نگهداری آبجو یا شراب استفاده نمی شود، زیرا انتظار می رود ماندگاری این نوشیدنی ها به اندازه کافی طولانی باشد به طوری که ممکن است مقداری از طعم محصول قبل از مصرف از بین رود).
  • زیست تخریب پذیر نیست (که بسته به دیدگاه شما و کاربرد مورد نظر آن خوب و بد است).
  • مضرات ظروف پت بسته بندی چیست؟ آیا پت سمی است؟ خیر. پت یک ماده بی اثر است که به طور گسترده توسط مقامات بهداشتی به عنوان پلاستیک ایمن پذیرفته شده است که یکی از دلایلی است که از آن در بسته بندی نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده می شود. مانند شیشه بهداشتی است و به طور کلی در برابر حمله باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها مقاوم است. حتی در تماس مستقیم با غذا و نوشیدنی از نظر بیولوژیکی تجزیه نمی شود.

ویژگی های ظروف پت بسته بندی چیست؟

انواع ظروف پت بسته بندی:

ظروف پت بسته بندی انواع مختلفی دارند که در میان آنها تقاضای بیشتری برای بطری پت وجار پت به علت کاربرد بیشتر وجود دارد. انواع خاصی از ظروف پت پلاستیکی نیز موجود است و معمولا برای مواد غذایی قابل استفاده در مایکروویو استفاده می شود.

مزایای استفاده از بطری های پلاستیکی PET چیست؟

ظروف پت بسته بندی و بطری های پلاستیکی PET نه تنها برای محصولات ذخیره شده بلکه برای مصرف کننده و محیط زیست مزایای زیادی دارند. برخی از این مزایا عبارتند از:
ذخیره انرژی: بسته بندی PET در مقایسه با تولید بسته بندی شیشه ای از انرژی و منابع طبیعی کمتری در طول فرآیند تولید استفاده می کند. این شامل سوخت های فسیلی و آب می شود.

1-قابل بازیافت: بطری های پلاستیکی PET کاملا قابل بازیافت هستند. پیشرفت‌های مدرن در فناوری ساخت منجر به تولید بطری‌های پلاستیکی تا 30 درصد سبک‌تر و با میزان پلاستیک کمتر شده است.

2-مقاومت شیمیایی: پت یک مانع قوی با محیط بیرون ایجاد می کند که اجازه عبور اکسیژن را نمی دهد یا مقدار کمی اکسیژن را عبور می دهد. با آب و غذا واکنش نشان نمی دهد و برای بسته بندی کالاهای مصرفی عالی است.

3-نشکن: پلاستیک PET بر خلاف شیشه نمی شکند یا خرد نمی شود که باعث می شود که گزینه ای ایمن تر از ظرف شیشه ای باشد. همچنین باعث می شود که پس از پر شدن، حمل و نقل ایمن تر و ارزان تر شود.

4-انعطاف پذیری: از آنجایی که PET را می توان با هزینه کمتری نسبت به شیشه به اشکال مختلف درآورد، برای برندها طراحی بسته بندی متمایز برای شناسایی و تبلیغ محصولاتشان و کمک به برجسته شدن در قفسه فروشگاه آسان تر می شود.

تولیید کننده ظروف جار

چرا PET برای بطری های پلاستیکی مناسب است؟

وقتی مردم آلودگی پلاستیکی را تصور می کنند اولین چیزی که به آن فکر می کنند یک بطری پلاستیکی است. این تصور گرایش مصرف‌کنندگان را به سمت گزینه‌های قابل بازیافت سوق می‌دهد و می‌دانیم که مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتر برندهایی را انتخاب می‌کنند که با این روایت مطابقت دارند. پریفرم‌ها و بطری‌های PET را می‌توان برای حفظ سطوح مختلف کربناته و ماندگاری طولانی‌تر و ارائه مزایای دیگر مرتبط با نیاز محصول شما، سفارشی و تنظیم کرد. ثابت شده است که بطری های PET بر طعم تاثیر نمی گذارد و خواص نوشیدنی را کاملا حفظ می کند.

انواع ظروف پت بسته بندی:

بطری های پت قابل شارژ مجدد برای نوشیدنی های گازدار ایده آل هستند. آنها یک جایگزین کم هزینه و کاملا قابل بازیافت برای بطری های شیشه ای قابل بازیافت هستند و معمولا تا 25 بار در طول عمرشان پر می شوند. پت به دلیل نسبت مقاومت به وزن بی‌رقیب، کاهش هزینه و صرفه‌جویی در حمل‌ونقل در مقایسه با نمونه‌های شیشه‌ای و سابقه آن در ایمنی و قابلیت اطمینان برای محصولات مصرفی، انتخاب مناسبی برای بطری‌های پلاستیکی است.

پت از ابتدای فرآیند تولید به عنوان یک ماده قوی و در عین حال قابل انعطاف طراحی شده است که امکان استفاده از آن را در انواع مختلف بطری ها و ظروف پت پلاستیکی فراهم می کند. توجه به این نکته ضروری است که هر بطری برای مطابقت با استانداردهای ایمنی آزمایش و به دقت نظارت می شود. با استفاده از ترکیباتی مانند پت می‌توانیم ظروف بطری پلاستیکی ایمن داشته باشیم که در تولید انرژی صرفه‌جویی می‌کند، ساخت آن مقرون به صرفه است و همچنین قابل بازیافت و پایدار است.

پت براي چه مواردي استفاده مي شود؟

ظروف پت بسته بندی برای بسته بندی انواع نوشیدنی ها مانند آب، نوشابه، آب میوه و موارد دیگر از جمله سس سالاد، کره بادام زمینی، روغن پخت و پز، شامپو، دهانشویه، صابون مایع دست، مواد دارویی و غیره کاربرد دارند.

روش هاي بازيافت ظروف پت:

یکی از روش های بازیافت پت شستشوی کامل و ذوب مجدد آن است. روش دیگر تجزیه شیمیایی پت به مواد تشکیل دهنده اش جهت ساخت رزین جدید پت می باشد. بطری ها و شیشه های پت جدید، فیبر پر برای کاپشن زمستانی و کیسه خواب، فرش، لباس، تسمه های صنعتی و طناب از جمله محصولاتی هستند که معمولا از پت بازیافتی ساخته می شوند. بهترین روش برای بازیافت PET بازیافت شیمیایی با هیدرولیز و اختلاط مکانیکی است. بازیافت شیمیایی شامل تولید اسید ترفتالیک (TPA) و اتیلن گلیکول (EG) برای استفاده مجدد از آنها برای ساخت سایر مواد شیمیایی مصنوعی است. با این حال، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست، بازیافت مکانیکی را به رایج ترین روش بازیابی PET تبدیل می کند.

پت براي چه مواردي استفاده مي شود؟

به طور کلی، بازیافت و پردازش مجدد باعث کاهش ویسکوزیته مذاب و وزن مولکولی متوسط می شود که می تواند بر خواص مکانیکی محصول نهایی از نظر مقاومت کششی و ضربه تاثیر منفی بگذارد. استفاده از پلی اتیلن ترفتالات بازیافتی (PET) به عنوان ماتریکس برای مواد کامپوزیتی مبتنی بر PET بکر تقویت شده با الیاف شیشه می تواند راهی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای ارتقاء PET بازیافتی درجه بطری به PET درجه مهندسی برای قالب گیری تزریقی باشد.

پت در دستگاه بادکن پت چگونه تولید می شود؟

پلی اتیلن ترفتالات که به اختصار پت نامیده می شود همان ماده تشکیل دهنده ظروف پت بسته بندی است. پلی اتیلن ترفتالات قبل از شروع مراحل ساخت بطری پت توسط دستگاه پریفرم ساز به پریفرم آماده تبدیل می شود. بعد از این مرحله ساخت بطری پت به وسیله دستگاه بادکن پت شروع می شود. دستگاه بادکن پت از سه قسمت کمپرسور، کوره و بادکن (قسمت اصلی دستگاه) تشکیل می شود.
دستگاه بادکن پت چندین عملیات را برای ساخت ظروف پت بسته بندی و بطری پت به صورت متوالی انجام می دهد. ابتدا پریفرم خام با حرارت دهی گرم می شود و بعد از آن با دمش باد تغییر شکل می دهد و به شکل قالبی که روی دستگاه بسته شده است در میاید. مدل های مختلف دستگاه بادکن پت عبارتند از:

  •  نیمه اتوماتیک
  • تمام اتوماتیک
  • دستگاه  دستی

ظروف پت لوکس:

یکی از ویژگی های بسیار جذاب ظروف پت بسته بندی این است که می توان آنها را به صورت متنوع تولید کرد. این ویژگی امکان تولید ظروف پت لوکس را برای تولید کنندگان فراهم می آورد. به این ترتیب متقاضیان می توانند از ظروف لوکس و در عین حال با کیفیت و با قیمت مناسب بهره ببرند.

قیمت ظروف پت بسته بندی:

قیمت ظروف پت بسته بندی در مقایسه با دیگر انواع ظروف پلاستیکی و شیشه ای ارزان تر می باشد. همین موضوع باعث شده تا با استقبال خوبی جهت بسته بندی مواجه شود.
البته قیمت پایین ظروف پت بسته بندی به معنی کیفیت پایین آنها نمی باشد و شرکت های معتبری در زمینه تولید و فروش ظروف پت با بالاترین کیفیت ممکن در حال فعالیت هستند.با خرید ظروف پت از این شرکت ها می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

چند مورد از معیار های مهمی که در قیمت ظروف پت بسته بندی تاثیر دارد عبارت است از:

  • میزان وزن ظروف پت
  • ضخامت محصول
  • میزان مقاومت در برابر حرارت
  • کیفیت مواد اولیه ای که در ان استفاده میشود
  • شکل محصولی که انتخاب میکنید

در ادامه به معرفی شرکت های تولید کننده ظروف پت می پردازیم:

از برترین  شرکت های تولیدکننده ظروف پت در ایران عبارتند از:

  • شرکت تولیدی محمدی پت

  • شرکت نوظرف
  • تولیدی ایرانیان پت
  • پارس پت
  • اروند پلاستیک

 

 

ظروف پت لوکس:

شرکت پلاستیک سازی محمدی (محمدی پت) با سالها تجربه در زمینه تولید پلاستیک توانسته با بهره گیری از کادر مجرب و دستگاه های پیشرفته در تولید و فروش ظروف پت بسته بندی بسیار موفق عمل کند. فروش ظروف پت با بالاترین کیفیت ممکن از جمله خدمات شرکت پلاستیک سازی محمدی می باشد. فروشگاه ظروف پت محمدی آماده ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان عزیز می باشد.

برای مشاوره میتوانید با شماره ی زیر تماس بگیرید:

شماره تماس :09145806521

ادرس فروشگاه مرکزی:تبریز-جاده مایان فروشگاه محمدی پت

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟