برترین تولید کننده ظروف جار پت+(خرید انلاین جار پت)🔥

ظروف جار پت و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید!

ظروف جار پت از جمله پر کاربرد ترین ظروف موجود در بازار است. به طور کلی از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی مانند عسل، مربا، ترشی و … استفاده می شود. این ظروف در مقایسه با سایر ظروف مشابه موجود در بازار از قیمت پایین تر و استحکام بیشتری برخوردار است. به همین دلیل عمدتا این ظروف در بازار طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده اند.


انواع ظروف جار بر اساس جنس:

ظروف جار بر حسب اندازه و جنس دارای انواع گوناگونی هستند. از جمله انواع این ظروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همانطور که از نام این دسته از ظروف پلاستیکی مشخص است، عمدتا در فرآیند ساخت این محصولات از پلاستیک با کیفیت استفاده می شود. به طور کلی ظروف جار پت در مقایسه با ظروف جار دیگر از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و سبک تر هستند. عمدتا این ظروف به شکل های چهارگوش، شش گوش، هشت گوش و بیضی و… تولید می شوند.

  • ظروف شیشه ای:

از دیگر انواع ظروف جار می توان به ظروف شیشه ای اشاره کرد. عمدتا این ظروف، در دو نوع ساده و فانتزی تولید می شوند. استفاده از ظروف جار شیشه ای برای نگهداری مواد با طول عمر نسبتا بالا مرسوم است. به این ترتیب عموما از این ظروف برای نگهداری انواع کنسروها و به طور کلی موادی با ماندگاری بالا استفاده می شود.

انواع ظروف پلاستیکی جار در ایران بر اساس حجم:

از دیگر فاکتور های دسته بندی ظروف جار پت می توان به دسته بندی بر اساس حجم اساره کرد. این ظروف بنا به درخواست مشتریان در سایز های گوناگونی تولید می شوند. از جمله انواع ظروف پت جار بر اساس حجم می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ظروف جار در سایز ۳۵۰ سی سی
  • ظروف جار در سایز ۷۰۰ سی سی
  •  ظروف جار ۱۵۰۰ سی سی
  • ظروف جار ۲۳۰۰ سی سی

ویژگی های ظروف جار پت:

ظروف جار پت دارای مزایا و ویژگی های گوناگونی هستند. از جمله ویژگی های این دسته از ظروف پلاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • دوام بالا:

از جمله مهمترین ویژگی های ظروف جار پت می توان به طول عمر و استحکام آن ها اشاره کرد. ساختار پلاستیک پت به گونه ای است که سبب افزایش استحکام و دوام ظرف مورد نظر می شود. عمدتا این ظروف به نحوی طراحی شده اند که در برابر ضربه و یا برخورد از خود مقاومت نشان دهند.

  • قابلیت بازیافت در ظروف جار پت:

از دیگر مزایای استفاده از ظروف جار پت می توان به قابلیت بازیافت آن ها اشاره کرد. به طور کلی مسائل محیط زیستی از جمله مهمترین چالش های پیش روی ظروف پلاستیکی است. عمدتا با توجه به مدت زمان تجزیه پلاستیک این نیاز احساس می شود تا از ظروفی استفاده شود که قابلیت بازیافت داشته باشند. ساختار پلاستیک پت به نحوی است که می توان آن را با انجام عملیات حرارتی بازیافت کرده و محصولات دیگری تولید کرد.

  • شفافیت:

از دیگر ویژگی های ظروف جار پت می توان به شفافیت آن ها اشاره کرد. این قابلیت در این دسته از ظروف پلاستیکی سبب شده تا این ظروف برتری هایی نسبت به ظروف شیشه ای داشته باشند. شفافیت این ظروف سبب شده تا بتوان از آن ها برای فروش انواع مواد غذایی مانند ترشی، مربا و … استفاده کرد.

  • اشکال گوناگون جار پت:

از جمله ویژگی های ظروف جار پت می توان به قابلیت تولید آن ها در شکل های گوناگون اشاره کرد. این ظروف عمدتا با استفاده از تزریق پلاستیک تولید می شوند. به این ترتیب با قرار دادن قالب های گوناگون در دستگاه های تزریق پلاستیک به راحتی می توان ظروفی با اشکال گوناگون تولید کرد. عمدتا شکل های گوناگون این ظروف سبب می شود تا فرآیند جذب مشتری به شکل بهتری انجام پذیرد.

  • قیمت مناسب ظروف جار پت:

از جمله مهمترین مزایای ظروف جار پت می توان به قیمت مناسب این ظروف اشاره کرد. به کارگیری پلاستیک پت در این ظروف سبب شده تا حد قابل توجهی میزان هزینه تمام شده این کاهش پیدا کند. به همین دلیل عمدتا این ظروف در مقایسه با ظروف شیشه ای طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است.

  • عدم ناسازگاری به مواد غذایی:

از دیگر ویژگی های بسیار مهم ظروف جار پت می توان به سازگاری با مواد غذایی اشاره کرد. به طور کلی این ظروف به گونه ای طراحی و تولید شده اند که در تماس با مواد غذایی مواد سمی از خود آزاد نکنند. عمدتا برخی از پلاستیک ها در هنگام تماس با مواد غذایی از خود مواد سمی آزاد می کنند. این عمل سبب می شود تا افراد در صورت استفاده از مواد غذایی، دچار مسمومیت شوند. این در حالی است که ظروف پت در تماس مواد غذایی هیچ مسمومیتی ایجاد نکنند.در اینجا مبتوان اشاره کرد به ظروف بسته بندی ای ام ال که در بسته بندی مواد غدایی کاربرد بسیار بالایی دارند.

تفاوت ظروف جار پت و ظروف شیشه ای:

حال که با ویژگی های ظروف جار پت آشنا شده ایم بهتر است به بیان تفاوت های ظروف پلاستیک و ظروف شیشه ای بپردازیم. تنوع در ماده سازنده ظروف جار سبب پیدایش تفاوت هایی بین این دو ظروف شده است. از جمله تفاوت های این دو ظرف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت:
    همانطور که گفته شد، ظروف جار پت در مقایسه با ظروف جار شیشه ای قیمت پایین تری برخوردار هستند. این عامل سبب شده تا فروش ظروف پت جار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.
  • ماندگاری
    از دیگر تفاوت های ظروف شیشه ای و ظروف جار پت می توان به ماندگاری مواد غذایی در آن ها اشاره کرد. به طور کلی مواد غذایی موجود در ظروف شیشه ای عموما از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل این ظروف مورد تایید وزارت بهداشت هستند.
  • وزن
    از جمله تفاوت های ظروف شیشه ای و ظروف جار پت می توان به وزن آن ها اشاره کرد. ظروف پلاستیکی از وزن کمتری در مقایسه با ظروف شیشه ای برخوردار هستند. این ویژگی در ظروف پلاستیکی سبب شده تا حمل و نقل آن ها به شکل راحت تری انجام پذیرد.

نحوه تولید جار پت:

امروزه تولید کننده جار پلاستیکی به علت ویژگی‌ ها و میزان فروش این محصول با افزایش چشمگیری روبرو است. عمدتا به منظور تولید ظروف جار پت از دستگاه های تزریق پلاستیک استفاده می شود. به طور کلی این دستگاه ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند. از جمله این بخش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوره:از جمله مهمترین بخش های دستگاه های تولید کننده ظروف جار پت می توان به به کوره اشاره کرد. به طور کلی پلاستیک به کار رفته در این ظروف به صورت آمورف است. به همین دلیل با افزایش درجه حرارت آن حالت خمیری شکل پیدا کرده و به راحتی دچار تغییر حالت می شود. عمدتا کوره ها وظیفه ها دارند تا دمای پلاستیک موجود در دستگاه ها را جایی افزایش دهد که پلاستیک مورد نظر حالت خمیری شکل پیدا کنند.
  • باد کن:به منظور شکل دهی به ظروف جار پت باید از هوا استفاده شود. عمدتا قالب این ظروف دور پلاستیک خمیر شکل را می گیرد. در این هنگام باد از وسط به درون پلاستیک دمیده می شود. به این ترتیب پلاستیک مورد نظر باد شده و شکل قالب را به خود می گیرد. زمانی که دمای پلاستیک کاهش پیدا کرد، قالب باز شده و ظروف مورد نظر از دستگاه خارج می شود.
  • کمپرسور هوا:از دیگر تجهیزات به کار رفته در تولید ظروف جار پت می توان به کمپرسور هوا اشاره کرد. کمپرسور ها دارای انواع گوناگونی هستند. این تجهیزات وظیفه دارند تا هوای فشرده را برای دمیدن به درون پلاستیک تامین کنند. عمدتا این کمپرسور ها بسته به نوعی که دارند، قادر هستند هوای فشرده را در حجم های گوناگون وارد دستگاه کنند.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟